Weekendowe propozycje filmowe.
Węże 2015
Dopiero co poznaliśmy wyróżnionych Orłami za najlepsze kinowe produkcje ubiegłego roku, a już Akademia Węży ogłosiła nominacje do 4. edycji swoich nagród przyznawanych corocznie złym polskim filmom oraz ich twórcom.
Najwięcej bo aż 12, nominacji ma „Obce ciało” Krzysztofa Zanussiego.
Wśród takich oryginalnych kategorii jak „najgorszy teledysk okołofilmowy” czy „najgorszy plakat”, pojawiła się także nowa kategoria, która z pewnością ucieszy wielu kinomanów: „najgorszy przekład tytułu zagranicznego”.
– Wśród nominowanych w tym roku przeważają różnego rodzaju hucpy – artystyczne i komercyjne. Próby namówienia widzów na wyprawę do kina bo to ważne, albo zabawne, bo opowiadamy o kimś istotnym, bo zdradzamy jakieś sekrety, albo po prostu bo będzie fajnie. Nie było. To znaczy było, ale na zupełnie innych filmach – mówi Kamil Śmiałkowski, pomysłodawca Nagród Węże.
Węże zostaną przyznane w 13 kategoriach, o jednej więcej niż przed rokiem. Nową kategorią jest „Najgorszy przekład tytułu zagranicznego”. Akademia Węży uznała, że swobodne tłumaczenie tytułów zagranicznych filmów na polski język jest często nadużywane i nijak ma się do oryginału. Przesadną ingerencję w tę dziedzinę, Akademia postanowiła zauważyć i docenić. Uległy też zmianie nazwy kategorii „Występ poniżej godności”, która od tej pory nazywa się „Występ poniżej talentu” oraz w miejsce „Najgorszego efektu specjalnego” pojawił się „Efekt specjalnej troski”. Według Akademii lepiej oddaje to charakter tych kategorii.
Ceremonia wręczenia Nagród Węży odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku w warszawskim Teatrze IMKA.
Akademia Węży liczy dziś niemal 130 osób, a członkami grupy są i mogą ciągle być osoby zajmujące się szeroko pojętą działalnością na rzecz polskiej kultury.Akademia poprzez swoją działalność zabiega o poprawę polskiej kinematografii, a jej celem jest wskazanie w zabawny sposób na zły kierunek w rozwoju rodzimego kina. Takich filmów ciągle nie brakuje. W tym artykule wymieniono Twoje ulubione produkty w super niskich cenach. Wybierz opcję dostawy tego samego dnia, dostawy samochodowej lub odbioru zamówienia.
Ogloszeniewynikowpolaczone z gala w Teatrze IMKA poprowadzą 1 kwietnia Tomasz Karolak i Piotr „Kędzior” Kędzierski.
PEŁNA LISTA NOMINACJI:
WIELKI WĄŻ – NAJGORSZY FILM ROKU
„Dzień dobry, kocham cię” (reż. Ryszard Zatorski)
„DżejDżej” (reż. Maciej Pisarek)
„Facet (nie)potrzebny od zaraz” (reż. Weronika Migoń)
„Karol, który został świętym” (reż. Grzegorz Sadurski)
„Kochanie, chyba cię zabiłem” (reż. Kuba Nieścierow)
„Obce ciało” (reż. Krzysztof Zanussi)
„Zbliżenia” (reż. Magdalena Piekorz)
NAJGORSZA REŻYSERIA
Jan Jakub Kolski – „Zabić bobra”
Weronika Migoń – „Facet (nie)potrzebny od zaraz”
Magdalena Piekorz – „Zbliżenia”
Maciej Pisarek – „DżejDżej”
Grzegorz Sadurski (animacja – Orlando Corradi) – „Karol, który został świętym”
Krzysztof Zanussi – „Obce ciało”
NAJGORSZY SCENARIUSZ
Marcin Baczyński i Mariusz Kuczewski – „Karol, który został świętym”
Wojciech Kuczok i Magdalena Piekorz – „Zbliżenia”
Maciej Pisarek – „DżejDżej”
Joanna Wilczewska i Ryszard Zatorski – „Dzień dobry, kocham cię”
Krzysztof Zanussi – „Obce ciało”
ŻENUJĄCY FILM NA WAŻNY TEMAT
„Karol, który został świętym” (reż. Grzegorz Sadurski)
„Obce ciało” (reż. Krzysztof Zanussi)
„Służby specjalne” (reż. Patryk Vega)
„Stacja Warszawa” (reż. Maciej Cuske, Kacper Lisowski, NenadMikovic, Mateusz Rakowicz, Tymon Wyciszkiewicz)
„Zabić bobra” (reż. Jan Jakub Kolski)
NAJGORSZA ROLA MĘSKA
Piotr Adamczyk – „Wkręceni”
Ireneusz Czop – „Kochanie, chyba cię zabiłem”
Bartosz Opania – „Wkręceni”
Borys Szyc – „DżejDżej”
Zbigniew Zamachowski – „Kochanie, chyba cię zabiłem”
NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA
Kamilla Baar – „Służby specjalne”
Agnieszka Grochowska – „Obce ciało”
Barbara Kurdej-Szatan – „Dzień dobry, kocham cię”
Joanna Orleańska – „Zbliżenia”
WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU
Piotr Fronczewski – „Karol, który został świętym”
Agnieszka Grochowska – „Obce ciało”
Arkadiusz Jakubik – „Kochanie, chyba cię zabiłem”
Borys Szyc – „DżejDżej”
Zbigniew Zamachowski – „Kochanie, chyba cię zabiłem”
NAJGORSZY DUET NA EKRANIE
Kamilla Baar i Wojciech Zieliński – „Służby specjalne”
Ireneusz Czop i Arkadiusz Jakubik – „Kochanie, chyba cię zabiłem”
Agnieszka Grochowska i pejcz – „Obce ciało”
Agnieszka Grochowska i Weronika Rosati – „Obce ciało”
Joanna Orleańska i Ewa Wiśniewska – „Zbliżenia”
Borys Szyc i nawigacja GPS – „DżejDżej”
NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA
Cela w rosyjskim więzieniu – „Obce ciało”
Korporacyjna rozmowa telefoniczna (Kamilla Baar) – „Służby specjalne”
Zabawy z pejczykiem i męskimi prostytutkami (Agnieszka Grochowska) – „Obce ciało”
Pies, co nie chciał wędlin od złej kobiety (Agnieszka Grochowska) – „Obce ciało”
Łóżkowy dialog o seksie (Agata Kulesza i Adam Woronowicz) – „Pani z przedszkola”
EFEKT SPECJALNEJ TROSKI
Nachalna promocja regionu – „Gabriel”
Pocałunek wśród kul – „Miasto 44”
Przypisy na ekranie – „Służby specjalne”
Wchodzenie na balkon – „Wkręceni”
Wypadek samochodowy – „Obce ciało”
NAJGORSZY TELEDYSK OKOŁOFILMOWY
Krzysztof Buratyński – „Ziemski kres” (do filmu „Karolina”)
Igor Herbut – „Wkręceni” (do filmu „Wkręceni”)
Liber feat. Barbara Kurdej Szatan – „Dzień dobry, kocham cię” (do filmu „Dzień dobry, kocham cię”)
Mister D – „Haj$” (do fIlmu „Hardcor Disco”)
NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU ZAGRANICZNEGO
„Casanova po przejściach” (Fading Gigolo)
„Co jest grane, Davis?”(Inside Llewyn Davis)
„Droga do zapomnienia” (Railway Man)
„Uciekinier z NowegoJorku” (Song from the Forest)
„What the Fuck?” (N’importe Qui)
NAJGORSZY PLAKAT
„DżejDżej”
„Karol, który został świętym”
„Karolina”
„Kochanie, chyba cię zabiłem”
„Stacja Warszawa”
„Wkręceni”
CHAPPIE
W dzisiejszych czasach roboty do zadań specjalnych stają się codziennością. W brutalnym świecie Johannesburga policja i wojsko używają ich do tłumienia zamieszek i walki z gangsterami. Chappie jest jednym z robotów nowej generacji, które myślą i czują. Niewiele różni się od nas, ludzi. Jest jak dziecko i tak jak ono poznaje świat oczyma opiekunów. Kiedy Chappie dostaje się w ręce gangsterów, ci resetują jego dotychczasową wiedzę i uczą wszystkiego od nowa, tak by pracował dlanich. Poczciwy, budzący sympatię robot, nie do końca świadomy wyrządzania zła, uczestniczy w brutalnych napadach rabunkowych i życiu przestępczego półświatka.
reżyseria: Neill Blomkamp
scenariusz: Neill Blomkamp, TerriTatchell
gatunek: Thriller, Akcja
produkcja: Meksyk, USA
UNFINISHED BUSINESS (Niedokonczony interes)
Komedia z udziałem Vince’aVaughna, bohatera „Stażystów” i „Polowania na druhny”, w roli właściciela drobnego biznesu, który wraz z dwoma współpracownikami wyrusza do Europy, by podpisać najważniejszy kontrakt w całej swej dotychczasowej karierze. Rutynowy z pozoru wyjazd służbowy zmienia się w koszmar, gdy nic nie idzie zgodnie z planem, a bohaterowie zmuszeni zostają do udziału w zlocie fetyszystów seksualnych i globalnym spotkaniu ekonomicznym na szczycie.
reżyseria: Ken Scott
scenariusz: Steve Conrad
gatunek: Komedia
produkcja: USA
wyst.: Vince Vaughn, Tom Wilkinson, DaveFranco, Sienna Miller
Body/Ciało
Cyniczny prokurator (Janusz Gajos) i jego cierpiąca na anoreksję córka (Justyna Suwała) próbują, każde na swój sposób, odnaleźć się po tragicznej śmierci najbliższej osoby. Gdy pewnego dnia terapeutka dziewczyny – Anna (Maja Ostaszewska) oznajmi im, że zmarła skontaktowała się z nią zza światów i ma dla nich wiadomość, będą zmuszeni zweryfikować swoje poglądy na życie i na śmierć.
reżyseria: Małgorzata Szumowska
scenariusz: Małgorzata Szumowska, Michał Englert
gatunek: Dramat
produkcja: Polska
Nagrody: Małgorzata Szumowska Berlin 2015 (Międzynarodowy Festiwal Filmowy) – Srebrny Niedźwiedź za reżyserie
Maciek Dobosz