Header

W USA rośnie liczba dzieci z objawami przedawkowania środków opioidalnych

W Stanach Zjednoczonych od 2004 roku podwoiła się liczba dzieci, które do szpitali trafiają z powodu przedawkowania środków opioidalnych – wynika z danych opublikowanych w poniedziałek przez magazyn „Pediatrics”. Od 2004 do 2015 1 na 17 dzieci przyjętych na intensywną terapię wykazywało objawy przedawkowania środków opioidalnych. W latach 2004-2007 z tego powodu udzielono pomocy 797 małym pacjentom a od 2012 do 2015 już 1,504. Doktor Jason Kane przyznał, że rozróżniono dwa rodzaje pacjentów. Pierwsza grupa to dzieci, które przypadkowo zażyły lekarstwa z opium przepisane ich rodzicom a druga to dzieci, które celowo wzięły tabletki z zawartością tego środka, często w celu zwrócenia na siebie uwagi. Doktor Kane podkreślił, że alarmującym jest fakt, że z objawami przedawkowania opium do szpitali trafia coraz więcej pacjentów poniżej 6 lat. Dodał, że w 43 procentach przypadków małych pacjentów stan ich po spożyciu środków opioidalnych był krytyczny i zagrażał życiu. Okazuje się, że epidemia opioidalna dotyczy nie tylko dorosłych Amerykanów ale i dzieci. Dodajmy, że w 2016 roku w USA z tego powodu zmarło ponad 42 tysiące ludzi.

1