Header

W Chicago rośnie liczba osób, które przedawkowały heroinę wzmocnioną lekarstwami

Niepokojąco wzrasta liczba osób wymagających interwencji medycznej po zażyciu heroiny zmieszanej z silnym środkiem przeciwbólowym. Od końca września 118 osób trafiło do chicagowskich szpitali z powodu przedawkowania. Do heroiny dodawany jest syntetyczny środek przeciwbólowy o nazwie fentanyl, który daje natychmiastowy efekt. Osoba, która zaaplikuje sobie taki wzmocniony narkotyk natychmiast traci przytomność, w wielu przypadkach konieczne było nawet trzykrotne podowanie antidotum, Narcan. Z prowadzonego dochodzenia przez agencję zajmującą się walką z narkotykami wynika, że fentanyl sprowadzany jest z Chin i południowo wschodniej Azji.
W ubiegłym tygodniu policjanci podczas tajnej akcji zatrzymali dóch mężczyzn , którzy sprzedawali podejrzaną heroinę.
Wprawdzie do tej pory wszystkie osoby, które w Chicago przedawkowały heroinę połączoną ze środkiem przeciwbólowym udało się uratować, jednak lekarze ostrzegają , że jak każdy narkotyk zwłaszcza w tym przypadku jest on niebezpieczny dla życia.
Jak podało biuro koronera od połowy września przedawkowanie heroiny było powodem śmierci 7 osób w powiecie DuPage, 5 w Kane, wciąż nie potwierdzono cz z tego samego powodu zmarło kilka osób w powiatach Lake i McHenry .

Chcesz wiedzieć Pierwszy? TAK! Nie
1