Header

Niebezpieczna mieszanka heroiny powodem wzrostu liczby przedawkowań

Policja ostrzega przed niebezpieczną, syntetyczną mieszanką podobną do heroiny jak pojawiła się w ciągu ostatnich miesięcy w rejonie Chicago. Biuro koronera powiatu McHenry czeka na wyniki badań. Wstępnie jednak poinformowano, że za większą w ubiegłym roku liczbę zgonów odpowiada narkotyk połączony z silnym środkiem przeciwbólowym fentanyl. Mieszanka heroiny ze środkami opioidalnymi sprawia, że przedawkowanie nawet małej ilości może być śmiertelne – podkreśliło biuro koronera. Z kolei w powiecie DuPage w ubiegłym roku wzrosła aż o 50 procent liczba zgonów z powodu przedawkowania środka zmieszanego z heroiną. Karetki pogotowia wyposażone zostały w antidotum o nazwie Narcan (Naloxone), którego natychmiastowe zastosowanie pozwala uratować życie. Jednak wielokrotnie sanitariusze wzywani są zbyt późno dlatego tak ważna jest kampania informacyjna i rozszerzenie pomocy dla osób uzależnionych – twierdzą lekarze.

1