Header

Czwarta ofiara śmiertelna wapowania w Illinois

W Illinois zmarła czwarta osoba z powodu tzw. wapowania – poinformował stanowy departament zdrowia. Nie ujawniono jednak danych osobowych pacjenta. Wiadomo, że od dłuższego czasu znajdował w szpitalu z powodu problemów z płucami, powstałymi na skutek długotrwałego stosowania elektronicznych papierosów. W szpitalach w Illinois przebywa 179 osób z poważnym uszkodzeniem płuc wywołanym produktami do wapowania. Do 13 listopada w Stanach Zjednoczonych zmarło z tego powodu 41 osób. Ponad 2 tysiące przebywa w szpitalach. Krajowe centrum ds. chorób i ich prewencji twierdzi, że do zachorowań może przyczyniać się obecność w e-papierosach octanu witaminy E, który może być stosowany jako środek zagęszczający w THC, składniku psychoaktywnym konopi indyjskich. Octan witaminy może mieć także postać dodatku w produkcji elektronicznych papierosów. Wstępne testy laboratoryjne wykazały wysoki poziom octanu witaminy E w prawie każdej próbce przebadanej przez departament zdrowia stanu Nowy Jork.

1